Ana içeriğe atla

Evil Dead

Yeniden çevrimlerin en başarısızları genellikle korku türünden çıkıyor. Teksas katliamından 13. Cumaya, The Fog’dan Halloween’e, Romero’nun apolitize edilmiş re-make zombi uyarlamalarına kadar birçok klasik, kötü yeniden çevrimlerle hortlatıldı. Bu yeniden çevrimler bırakın uyarlandığı film kadar iyi olmayı kendi içinde bile oldukça sorunlu örneklerle çıktı karşımıza. Evil Dead’in yeniden çevriliyor olması da böyle bir halet-i ruhiye ile filmi beklememize neden olmuştu. Beklenilenin üstünde fragmanı bile bu beklentilerimizi artırmaya pek yetmemişti. Yönetmen koltuğunda henüz ilk uzun metraj filmini çekecek bir yönetmenin oturması ise artmayan beklentilerimizin azalmasına bile yol açmıştı. Taki gün gelip film vizyona girene ve izleyene kadar.

Uyuşturucu bağımlılığı nedeniyle zor günler geçiren Mia abisi David ve sevgilisi Natalie, arkadaşları Olivia ve Eric’ten yardım ister. Hafta sonunu ormandaki bir kulübede geçiren grup kilerde buldukları kitabın yol açacağı dehşet ve ölüme sürüklenecektir.

Film parti, seks ve uyuşturucu için hafta sonunu bir kulübede geçiren bir grup genç hikâyesini kullanmak yerine uyuşturucuyla mücadele etmeye çalışan bir karakterle açılıyor. Mia’nin geçmişte abisiyle yaşadığı sorunları da eklersek filme iyi bir psikolojik gerilim yaratacak bir arka plan hikaye entegre edilmiş oluyor. Film uyuşturucu bağımlısı bir karakterin hikâyesi olunca yaşanılanların halüsinasyon mu yoksa gerçek mi olduğuna dair bir vurgu filmin belli bir kısmına kadar izleyicisinde şüphe uyandırıyor. Fakat yönetmen Mia’nın abisiyle olan gerilimi ve hayal-gerçek arasında gidip-gelen kısımları hasıraltı ederek gore sahneler üzerinden filmini yürütüyor.

Yönetmen Fede Alvarez’in en büyük başarısı doksan dakikalık süresini oldukça ekonomik kullanması. Filmin başlamasıyla birlikte zaman kaybetmeden hikâyesini oluşturup izleyicisini ilk dakikadan itibaren korkutuyor. Karakterleriyle birlikte ormana hapsettiği izleyicisine klostrofobik bir ortam yaratırken korku türüne olan hâkimiyetini ve meziyetlerini bir bir sıralıyor. Türe olan hâkimiyeti yer yer klişeleri kullanmak olurken yer yer ters-yüz de ediyor, bunun yanında Japon korku sineması etkilerini de rahatlıkla sezebiliyorsunuz.

Tabi ki bunun yanında filmin dezavantajları da bulunmakta. Filmin süresi bunlardan bir tanesi. Eğer 15dk daha uzun olsaydı ve Mia - abisi arasındaki ilişki üzerinden filmin dramatik yapısı güçlendirilseydi daha iyi bir sonuç ortaya çıkabilirdi. Dezavantajı ve bir taraftan da avantajı diyebileceğim bir diğer özellik ise yönetmenin her şeyden birazcık filme katma çabası. Psikolojik bir gerilim yaratacak bir hikâye kurmaya çalışıp, daha sonra kabin, gore, Japon-korku, yer yer zombi filmlerine meyil etmeye çalışıp her şeyden birazcık katmak ilk filmini çeken bir yönetmen için ve kısa süreli bir film için oldukça riskli bir hamle gibi duruyor. Fakat bu dezavantaj olabilecek faktör Fede Alvarez’in ölçülü yönetimiyle avantaja dönüşüyor.

Kötü korku yeniden çevrimlerle sürekli duvara toslayan Hollywood’un çizilen karizmasını Evil Dead ile Fede Alvarez bir nebzede olsa toparlıyor. Yönetmenin türe olan hâkimiyeti ve yetenekleri biz korku filmi sevenlerin merakla yeni işlerini beklememize neden oluyor.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Chocolat

Erkan: Yemek filmlerini, seçtiğimiz film için uygun bulduğumuz konseptteki bir mekânda konuşmaya devam ediyoruz. Sıradaki filmimiz Lasse Hallström imzalı 2000 yapımı Chocolat… Chocolat filmi için Samet ile konuştuk. Kendinden biraz bahsedebilir misin?
Samet: Bir senesi mutfak, iki buçuk yılı satış olmak üzere lüks bir çikolata kafe zincirinde toplam üç buçuk yıl kadar çalıştım. Geçtiğimiz mayıs ayında çikolata üzerine uzmanlaşmak için istifa ettim. Önümüzdeki dönemde çikolata eğitimleri alacağım. Şimdilerde sipariş üzerine çikolata yapıyorum ve çevremdeki küçük ölçekli kafelerin çikolata menülerine yiyecek - içecek konusunda danışmanlık veriyorum.

Erkan:  Filme geçmeden önce biraz mekândan bahsetmekte fayda var sanırım. Maia Chocolates 2015 yılında kurulmuş, el yapımı çikolatalar üreten, Çengelköy ve Koşuyolu olmak üzere iki şubesi bulunan bir yer.  Filmdeki çikolatacıyla aynı ismi taşıyor. Çikolata konusunda bol çeşit sunuyorlar ve tasarım, sunum konusunda oldukça zarif bir zevkleri …

Aşk Üzerine; 10 Şarkı, 10 Alıntı, 10 Film,

10 – Lenny Kravitz "I Belong To You"

Alıntı; "Öyleyse onu seviyorsun," dedi, "Ondan korkuyorsun, çünkü o senden güçlü; ondan nefret ediyorsun, çünkü ondan korkuyorsun: Onu seviyorsun, çünkü onu kendi iraden altına alamıyorsun, ona hükmedemiyorsun. Sadece hükmedilemeyenler sevilebilirler." Yevgeny Zamyatin
Film: Lost Highway (1997)
9 - Nick Cave,Kylie Minogue - Where the wild roses grow
Alıntı; Kendi kendime sordum: 'Tüm hüzünlü temalar arasında, insanların evrensel kavrayışına göre en hüzünlü olan hangisidir?' belirgin yanıt 'ölüm' oldu. 'ne zaman?' diye sordum, 'Tüm temaların bu en hüzünlüsü en şiirsel hale gelir?' Daha önce oldukça ayrıntılı bir biçimde açıklamış olduğum gibi, burada da yanıt açıkça ortadadır. 'Güzellikle en yakın biçimde birleştiği zaman.' Şu halde, güzel bir kadının ölümü tartışılmaz bir biçimde dünyanın en şiirsel konusudur." Edgar Allan Poe
Film: Vertigo (1958)
8 - The Smashing Pumpkins - …

Alien Covenant

Maternal kodlarla örülü 1979 yılında çekilen Alien kuşkusuz Bilim Kurgu sinemasının en kusursuz örneklerinden bir tanesiydi. Ridley Scott seriye yıllar sonra 2012 yılında Prometheus'la dönüş yaptı ve devamı niteliğindeki Alien - Covenant'ta yeni vizyon yüzü gördü. İlk filmin maternal dokusu yerine sömürgeleştirme fantezisi gibi paternal bir temayı kullanan bu yeni Alien filmi bununla da yetinmeyip, yine yaratılış gibi paternal temaları arka arkaya patlatarak orjinal filmin canına okuyor. Ortaya Blade Runner soslu(ki bunda varoluş sancısı çeken robotumuzun büyük etkisi var.), şimdiye kadar bilim kurgu sinema tarihi açısından en beceriksiz gemi mürettebatının olduğu ve yer yer Alien'in zekasından bile şüpheye düşeceğiniz garip bir film ortaya çıkmış. Umarım seri daha fazla deforme edilmeden durulur. Keza hayranları için Alien'ı bu şekilde görmek içler açısı bir durum.