- Karamazovi -
Çek tiyatro topluluğu Dostoyevski'nin Karamazov Kardeşler adlı romanından uyarladıkları oyunu Polonya'da bir çelik fabrikasında sergilemeye giderler.Topluluk, provalar sırasında Karamazov Kardeşlerin "suç,ahlak,ceza, baba-oğul" gibi temalarını sahneye yansıtırken. Fabrika çalışanlardan bir işçinin oyunda kendisini bulması ile birlikte gerçek ve kurgu iç içe geçiyor. Zaten tiyatro sahnesinin dışında fabrikada gerçekleşen oyun bu oluşuma uygun zemin sağlıyor. Tiyatro Sahnesindeki kurgu; gerçekteki dram gerçekleştiğinde kurgunun tılsımını bozuyor, yerini soğuk gerçeğe bırakıyor.
- Let The Right One In -
Vizyonlar en son izlediğimiz sözde vampir mitine yaptığı değişikliklerle "Twilight" faciasından sonra "Let The Right One In" 'e mesafeliydim. Fakat İsveç yapımı bu filmle birlikte Vampir mitine olan inancım yeniden tazelendi. Yönetmen Tomas Alfredson, vampirliğin vaat ettiği ölümsüzlüğün yalnızlığıda bonus olarak getirdiğine işaret ediyor. Yönetmen yalnızlığı ve ölümsüzlüğü karla ve soğukla birlikte 12 yaşındaki Eli'nin bedenine hapsetmiş.
- Tokyo -
Michel Gondry, Leos Carax ve Joonho Bong bu üç yönetmenin ismini bile duyunca heyecanlandığımız göz önüne alınınca üç yönetmenin ortak bir projeye imza atmış olması ise filme giderken heyecanımızı kat ve kat artırıyor doğal olarak. Michel Gondry iki sevgilinin şehrin o yorucu iş yaşantısına karışmasını ve sevgililerden bir tanesinin bu hayata karşı durmasını ve kendisini arayışını sürreal bir tonla anlatıyor. Bildiğimiz Gondry uçarılığı ise Japon oyuncularla birlikte kat ve kat katlanıyor. Filmin ikinci bölümü ise Leos Carax'ın Tokyo lağımlarından çıkardığı "Bok" adlı karakteriyle kentilileri taciz etmesi üzerine kurulu. Kapanışı ise Joonho Bong yapıyor ve bir hikikomori'yi hoşlandığı kız için dışarıya çıkarmaya çalışıyor. Yarattığı deprem ile de filmi sonlandırıyor.
Çek tiyatro topluluğu Dostoyevski'nin Karamazov Kardeşler adlı romanından uyarladıkları oyunu Polonya'da bir çelik fabrikasında sergilemeye giderler.Topluluk, provalar sırasında Karamazov Kardeşlerin "suç,ahlak,ceza, baba-oğul" gibi temalarını sahneye yansıtırken. Fabrika çalışanlardan bir işçinin oyunda kendisini bulması ile birlikte gerçek ve kurgu iç içe geçiyor. Zaten tiyatro sahnesinin dışında fabrikada gerçekleşen oyun bu oluşuma uygun zemin sağlıyor. Tiyatro Sahnesindeki kurgu; gerçekteki dram gerçekleştiğinde kurgunun tılsımını bozuyor, yerini soğuk gerçeğe bırakıyor.
- Let The Right One In -
Vizyonlar en son izlediğimiz sözde vampir mitine yaptığı değişikliklerle "Twilight" faciasından sonra "Let The Right One In" 'e mesafeliydim. Fakat İsveç yapımı bu filmle birlikte Vampir mitine olan inancım yeniden tazelendi. Yönetmen Tomas Alfredson, vampirliğin vaat ettiği ölümsüzlüğün yalnızlığıda bonus olarak getirdiğine işaret ediyor. Yönetmen yalnızlığı ve ölümsüzlüğü karla ve soğukla birlikte 12 yaşındaki Eli'nin bedenine hapsetmiş.
- Tokyo -
Michel Gondry, Leos Carax ve Joonho Bong bu üç yönetmenin ismini bile duyunca heyecanlandığımız göz önüne alınınca üç yönetmenin ortak bir projeye imza atmış olması ise filme giderken heyecanımızı kat ve kat artırıyor doğal olarak. Michel Gondry iki sevgilinin şehrin o yorucu iş yaşantısına karışmasını ve sevgililerden bir tanesinin bu hayata karşı durmasını ve kendisini arayışını sürreal bir tonla anlatıyor. Bildiğimiz Gondry uçarılığı ise Japon oyuncularla birlikte kat ve kat katlanıyor. Filmin ikinci bölümü ise Leos Carax'ın Tokyo lağımlarından çıkardığı "Bok" adlı karakteriyle kentilileri taciz etmesi üzerine kurulu. Kapanışı ise Joonho Bong yapıyor ve bir hikikomori'yi hoşlandığı kız için dışarıya çıkarmaya çalışıyor. Yarattığı deprem ile de filmi sonlandırıyor.
Yorumlar