
Son dönemde hem oynadığı filmler, hem de performansıyla önemli aktörlerden bir tanesi oldu Ryan Gosling. Son filmi Drive Danimarkalı yönetmen "Nicolas Winding Refn" ile çalışan aktör yine başarılı performansı ile göz dolduruyor. Cannes'dan da en iyi yönetmen ödülüyle dönen "Drive" spor arabalı, pop müzik destekli 80 dönemi filmlerinin formülünü kullanan stilize bir suç filmi. Film boyunca ismini bile bilmediğimiz "Sürücü" hem bir tamircide çalışıyor ve hem de filmlere dublörlük yapıyor. Sessiz - sakin tavrı, yalnızlığı ve kendi kendisinin patronu olan tavırları sinema tarihinin unutulmaz diğer bir sürücüsüne göz kırpıyor: Taxi Driver'in "Travis Bickle" 'sine... Toplumsala dahil olamamanın öfkesini barındıran Travis'in aksine "Sürücü" yalnızlığını kendisinin bir seçimi olarak yaşıyor. Her ikiside hayatlarına dahil ettikleri kadınlar; Travis için Besty, Sürücü için ise Irene olduça önemli yer barındırıyor. Keza Travis Besty için neler yapıyorsa, Sürücü'de Irene için benzer şeyleri yapıyor. Scorsese'in Taxi Driver'da savaşa katılmış olduğundan haberdar ettiği Travis'in aksine Refn Sürücü hakkında bırakın geçmişini isminin ilk harfini bile bizlere yansıtmadan filmini yürütüyor. Bu durum karakter üzerinden yapacağımız Ödipal okumalara - ilahi senaryolara gölge düşürüyor. Sürücü tıpkı dublörlük yaptığı işi gibi sahneye çıkıyor ve yapması gerekeni yapıyor. Irene ve oğlu kurtuluyor. Kötüler ölüyor. "Sürücü" sürmeye devam ediyor. Fakat dublörlük yaptığı filmlerin aksine bu sefer alkışı kendisi alıyor...
Yorumlar