Ana içeriğe atla

Room in Rome


A Bout De Soufle'nin o meshur tiradini herkes hatirlar. Poiccard Patricia'a ya Roma'ya gidelim mi der. Room in Rome Alba ve Natasha'nin Romada ki gezintilerinin son gununde ya da gecesinde demeliyim tanismalari ve bir odada o geceyi gecirmeleri uzerine kurulu bir yapim. Film bir oda icerisinde 1,5 saat vaat edince ister istemez kisitli alanin getirdigi zorluklar akliniza geliyor. Fakat yonetmen "Julio Medem" bunu akillica bir oykuyle ortbas etmeyi basariyor. Karekterlerin birinin annesi ve digerinin kardesinin de hikayelerini filme dahil ederek bu sorunu asiyor. Diger bir sorun olabilecek dar alanda kamera kullaniminin ise stabil olacagini cok bir alternatifinin olmadigini ve gayet bayacagini dusunuyorsunuz fakat bu noktada da yonetmen oldukca iyi bir yonetim sergilemis ve kamerasi surekli devinerek seyircisini uyutmamis. iki kisilik oyuncu kadrosu filmin tamamina yakin kismini ciplak oynadiklari ve artik anlamsiz bir noktaya tasinan uc dort defa tekrarlanan sevisme sahneleri dusunulurse iyi performans sergilemisler. Muzikler ise oldukca guzel. Fakat film, ne anlatmak istedigine dair, ana hatlariyla bir tema eksikligi icerisinde. Natasha karakterinin filmin sonlarina dogru gecen tiradi film icin gayet uygun bir elestiri olabilir sanirim.

"Onunde bir hedefin olmadan, okun yayini geremezsin"

Yonetmen Julio Medem yayi bir hayli germis ortaya gorsel acidan dar alanda gectigini dusunursek guzel bir is ortaya cikarmis fakat oku takmayi ne yazikki unutmus...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

In Bruges

Giriş Martin McDonagh ’ın 2008 yapımı In Bruges filmi, kara mizah ve suç temalarını derinlemesine işleyen, görsel ve tematik olarak son derece zengin bir yapıt olarak öne çıkar. Film, iki tetikçi olan Ray ( Colin Farrell ) ve Ken’in ( Brendan Gleeson ) Londra’daki başarısız bir görev sonrasında patronları Harry ( Ralph Fiennes ) tarafından Belçika ’nın tarihi ve sakin şehri Brugge ’a gönderilmesiyle başlar. Görevleri, ortalık sakinleşene kadar şehirde turist gibi dolaşmak ve beladan uzak durmaktır. Ancak şehirde geçirdikleri süre, kişisel hesaplaşmalar ve içsel çatışmalarla dolu bir deneyime dönüşür. Trailer Ray, geçmişteki hatalarının vicdan azabıyla boğuşurken, Ken daha çok şehrin tarihi ve mimari güzelliklerine odaklanır. Brugge’un huzurlu atmosferi, karakterlerin içsel dünyalarıyla tezat oluşturur. Patronları Harry’den gelen beklenmedik bir telefonla olaylar dramatik ve duygusal bir yöne evrilir. Film, kara mizah yönüyle de dikkat çeker; özellikle Ken, Ray ve Harry kara...

Chocolat

Erkan: Yemek filmlerini, seçtiğimiz film için uygun bulduğumuz konseptteki bir mekânda konuşmaya devam ediyoruz. Sıradaki filmimiz Lasse Hallström imzalı 2000 yapımı Chocolat… Chocolat filmi için Samet ile konuştuk. Kendinden biraz bahsedebilir misin? Samet: Bir senesi mutfak, iki buçuk yılı satış olmak üzere lüks bir çikolata kafe zincirinde toplam üç buçuk yıl kadar çalıştım. Geçtiğimiz mayıs ayında çikolata üzerine uzmanlaşmak için istifa ettim. Önümüzdeki dönemde çikolata eğitimleri alacağım. Şimdilerde sipariş üzerine çikolata yapıyorum ve çevremdeki küçük ölçekli kafelerin çikolata menülerine yiyecek - içecek konusunda danışmanlık veriyorum. Erkan:  Filme geçmeden önce biraz mekândan bahsetmekte fayda var sanırım. Maia Chocolates 2015 yılında kurulmuş, el yapımı çikolatalar üreten, Çengelköy ve Koşuyolu olmak üzere iki şubesi bulunan bir yer.  Filmdeki çikolatacıyla aynı ismi taşıyor. Çikolata konusunda bol çeşit sunuyorlar ve tasarım, sunum konusunda oldukça z...

Sinners

  Kültürel Hegemonya:  Sinners                                           ·          Sinners*, ikiz kardeşler Elijah ve Elias’ın hikâyesini anlatıyor. Tanıdık bir zeminde yeni bir başlangıç yapmak isteyen ikili, Chicago ’nun yeraltı dünyasındaki eski hayatlarını geride bırakıp memleketleri Clarksdale, Mississippi ’ye dönerek bir bar açarlar. Bu süreçte, merkezinde Sammie ’nin olduğu, blues müziği ve vampir efsaneleri ile dolu bir hikâye ortaya çıkar. Ryan Coogler ’ın 2025 yapımı Sinners , yalnızca türler arası bir postmodern oyun değil; aynı zamanda tarihsel-politik bir eleştiri aracı. Southern Gothic atmosferi, vampir mitosu , blues’un büyüsü ve dönemsel dramayı harmanlayan film, hem tür sinemasına göz kırpıyor hem de derin bir toplumsal okuma alanı açıyor. Blues ve Kimlik Filmin kalbinde Sammie var. Eski bir blues şa...